Flexium ERP > Hírek

Hírek


Készlet adatok mentése

Rövid bemutató a készlet adatok mentése funkcióról: helyes használata és a funkció beállítása.

A funkció lényege röviden:

  • A rendszer külön táblában (Logisztika / “Aktuális készlet”) tárolja cikkenként és raktáranként az aktuális készletet és a foglaltsági adatokat (foglalt, rendelt, elérhető, gazdálkodási készlet)
  • A cikk-törzsben is tárolja ezeket az adatokat, de paraméterezhető, hogy mely raktárakra. Pontosabban tíz különálló raktár-listát (kvázi halmazt) lehet definiálni, és mind a tíz raktár-listára kiszámolja és eltárolja a számított értékeket a cikk rekordban.
    A cikkben tárolt adatokat bármely táblázatban (pl. beszámolókban) meg lehet jeleníteni a cikk származtatott mezőjeként.

Ezeket az adatokat a rendszer real-time (bizonylatok hozzáadásakor) vagy/és ütemezve (inkrementális szervizzel) képes frissíteni.

A frissítéskor cikkenként naplózza az adat-frissítést. Ezáltal real-time frissítési beállítás esetén minden kliens-en mindig (!) az aktuális készlet adatok jelennek meg.

Lehetőség van a következőkre:

  • A cikkben tárolt adatokat bármilyen bizonylaton, beszámolóban meg lehet jeleníteni származtatott (un PDF) mezőként.
    Tehát pl. vevői rendelésen meg lehet jeleníteni, hogy a fő raktárainkban összesen (vagy akár külön-külön) mennyi az adott cikk elérhető készlete.
    Hasonlóan egy tételes bizonylatok elemzése beszámolóba is meg lehet mutatni ugyanezen értékeket.
    Real-time frissítés esetén ezek mindig az aktuális értékeket mutatják
  • WebShop ill. külső rendszer szinkronizálásnál nincs szükség bonyolult készlet beszámoló exportra, elég az aktuális készlet táblát exportálni direktben
  • Lehet gyors beszámolókat írni, amik már az eltárolt adatok alapján dolgoznak, nem kell a naplókat használni minden esetben

A funkciót a Modul-beállítások / Logisztika beállítások képernyőn a “Készlet-frissítés” fülön lehet paraméterezni:

  • “Készlet-adatok frissítése folyamatosan (real-time)” – ezzel lehet a real-time üzemet bekapcsolni.
    Ekkor minden bizonylat automatikusan frissíti az adatokat. De (!) un. “after commit event”-et használ a funkció, így a bizonylatok hozzáadását (a tranzakciókat) nem lassítja
  • “Cikk-ben folyamatos készlet adatok frissítése” – A cikk tábla frissítését lehet kikapcsolni. Ez csak akkor indokolható, ha nagyon kevés cikket használ a cég, de azokat folyamatosan, nagyon nagy intenzitással forgalmazza. Ekkor felesleges lock-olást építenénk be a rendszerbe, ami extrém forgalom esetén lassítaná a rendszert.
  • “Rendelt/foglalt adatok frissítése” – A rendelt/foglalt/elérhető/gazdálkodási készlet információk frissítése.
    Kikapcsolt állapotban csak az aktuális készletet frissíti a rendszer.
    A bekapcsolása elméletben lassítja az SQL szerver működését abban az esetben, amikor nagyon nagy az előzetes erőforrás (PreResFlow) tábla.
    Ez akkor lehet kritikus, amikor a real-time frissítés is be van kapcsolva. Ugyanis ekkor mind a Stockflow, mind a PreResFlow tábla index állománya be kell, hogy legyen cache-lve a MySQL szerver memóriájában. Különben lelassul a szerver, hiszen minden bizonylatkor számol.
    Ütemezett inkrementális szerviz használatával ezt a szerver terhelést lehet csökkenteni.
  • Raktár-listák használata:
    Tíz darab független listát lehet készíteni explicit módon vagy keresési feltételek megadásával (XML vagy Json formában). A cikkekben ezekre a raktárakra számítja ki a készlet adatokat.
    A listák formátuma: vesszővel, pontosvesszővel vagy tabulátorral elválasztott lista
    pl.: “KP,GYOR”

Bővebben


Flexium árak ezentúl Euróban!

A jelenlegi gazdasági folyamatokat figyelembe véve a vállalat vezetése úgy döntött, hogy a Flexium árakat ezentúl Euro-ban publikáljuk. Ezt az teszi lehetővé, hogy a magyar adójogszabályok megengedik az eurós elszámolást így a számlázást is. Így ezentúl tisztelt ügyfeleinknek Euróban kiállított számlát küldünk.  Ezáltal nem lesz szükség a gazdasági makrokörnyezet  változásai miatt folyamatosan változtatni az árlistánkban […]

Bővebben


Új automatikusan frissülő speciális árlista típusok

Nyilvántartási árakat tartalmazó árlista Generikusan bevezettük az automatikusan generált árlisták fogalmát. Ezek azok az árlisták, melyeket a rendszer magától karbantart. Jelenleg három típusú automatikusan karbantartott árlistát támogatunk. Mindhárom az alapértelmezett készletérték-csoporthoz tartozó (vagy cég-szintű készletérték kezelés esetén a cégre vonatkozóan) értékek: Nyilvántartási árak Önköltségi ár Effektív önköltségi ár (fejlesztés alatt) Az ilyen jellegű árlistákat eddig ügyfél-specifikusan, egyedi szervizekkel tartottuk […]

Bővebben


Frissült árlistánk!

A mai nappal frissült árlistánk licenc díjakat leíró része. Már ideje volt, hiszen ezek az árak már hosszú ideje változatlanok voltak, és a pénzügyi környezet nagyban változott azóta.  Ezzel egyidejűleg nőttek a bérleti díjak is, amiben a megemelkedett licenc díjak, illetve a finanszírozási költségek emelkedése játszik szerepet. Ugyanakkor új fejlesztéseink következtében bővült a modul kínálat […]

Bővebben


Adószámok ellenőrzése és adatok automatikus kitöltése (NAV, EU)

Közzétettünk egy közel 15 perces videót arról, hogy a Flexium hogyan ellenőrzi a magyar ill. az EU-s adószámokat, ill. hogyan lehet letölteni adatokat az adószámok alapján

A magyar adószámokat a NAV online rendszeréből, az EU-s adószámokat az Unió un. VIES API-ján keresztül töltjük le.

A partner illetve a számlázási adatokat (név, cím) a rendszer automatikusan kitölti az adószám beírásakor….

Bővebben


Konfigurálható a dátum formátum

Megjelenítési formátum - dátum Teljesen átalakítottuk és fejlesztettük a dátum-formátumok kezelését a rendszerünkben. A fejlesztéssel lehetővé tettük, hogy ne csak magyar, hanem külföldi formátumokban is megjelenítsük és kezeljük a dátumokat. Eddig fixen beégetve a magyar formátumot használtuk (pl. 2021.09.08 a 2021. szeptember 8.-át jelenti). Innentől a dátumok megjelenítése paraméterezhető akár számítógépenként egyesével. A paraméterezést a Beállítások / Megjelenítési beállítások […]

Bővebben


Jogosultságok beállítása beszámolóknál

Hogyan állítsuk be korrektül a jogosultságokat a beszámolókhoz, sablonokhoz?

A Flexium beszámolók alap működési logikája az, hogy sablonokat lehet elmenteni. Ezek a sablonok nagyon hasznosak azáltal, hogy előre lehet paraméterezni őket, és többször felhasználhatóak.

Tipikus példa: Bizonylatok elemzése – vevői rendelések listája

Viszont komoly problémákat okozhat ha a felhasználói jogosultságok korlátozására nem figyelünk: Egy jól előre paraméterezett beszámoló könnyen el tudnak rontani úgy, hogy beleírnak még plusz paramétert, átírják, stb..

….

Bővebben



Megjelent a „A mikro-, kis- és középvállalkozások modern üzleti és termelési kihívásokhoz való alkalmazkodását segítő fejlesztések támogatása” című (GINOP_PLUSZ-1.2.1-21 kódszámú) felhívás.

2021 június 11. 15:15   Előzetes várakozásainknak megfelelően a Széchenyi Terv Plusz keretében megjelent a „A mikro-, kis- és középvállalkozások modern üzleti és termelési kihívásokhoz való alkalmazkodását segítő fejlesztések támogatása” című (GINOP_PLUSZ-1.2.1-21 kódszámú) felhívás. A támogatásra rendelkezésre álló tervezett keretösszeg 200 milliárd forint.A felhívás keretében mikro-, kis-, és középvállalkozások nyújthatnak be támogatási kérelmet.A támogatási kérelmek […]

Bővebben