Flexium ERP > Logisztika


Készlet adatok mentése

Rövid bemutató a készlet adatok mentése funkcióról: helyes használata és a funkció beállítása.

A funkció lényege röviden:

  • A rendszer külön táblában (Logisztika / „Aktuális készlet”) tárolja cikkenként és raktáranként az aktuális készletet és a foglaltsági adatokat (foglalt, rendelt, elérhető, gazdálkodási készlet)
  • A cikk-törzsben is tárolja ezeket az adatokat, de paraméterezhető, hogy mely raktárakra. Pontosabban tíz különálló raktár-listát (kvázi halmazt) lehet definiálni, és mind a tíz raktár-listára kiszámolja és eltárolja a számított értékeket a cikk rekordban.
    A cikkben tárolt adatokat bármely táblázatban (pl. beszámolókban) meg lehet jeleníteni a cikk származtatott mezőjeként.

Ezeket az adatokat a rendszer real-time (bizonylatok hozzáadásakor) vagy/és ütemezve (inkrementális szervizzel) képes frissíteni.

A frissítéskor cikkenként naplózza az adat-frissítést. Ezáltal real-time frissítési beállítás esetén minden kliens-en mindig (!) az aktuális készlet adatok jelennek meg.

Lehetőség van a következőkre:

  • A cikkben tárolt adatokat bármilyen bizonylaton, beszámolóban meg lehet jeleníteni származtatott (un PDF) mezőként.
    Tehát pl. vevői rendelésen meg lehet jeleníteni, hogy a fő raktárainkban összesen (vagy akár külön-külön) mennyi az adott cikk elérhető készlete.
    Hasonlóan egy tételes bizonylatok elemzése beszámolóba is meg lehet mutatni ugyanezen értékeket.
    Real-time frissítés esetén ezek mindig az aktuális értékeket mutatják
  • WebShop ill. külső rendszer szinkronizálásnál nincs szükség bonyolult készlet beszámoló exportra, elég az aktuális készlet táblát exportálni direktben
  • Lehet gyors beszámolókat írni, amik már az eltárolt adatok alapján dolgoznak, nem kell a naplókat használni minden esetben

A funkciót a Modul-beállítások / Logisztika beállítások képernyőn a „Készlet-frissítés” fülön lehet paraméterezni:

  • „Készlet-adatok frissítése folyamatosan (real-time)” – ezzel lehet a real-time üzemet bekapcsolni.
    Ekkor minden bizonylat automatikusan frissíti az adatokat. De (!) un. „after commit event”-et használ a funkció, így a bizonylatok hozzáadását (a tranzakciókat) nem lassítja
  • „Cikk-ben folyamatos készlet adatok frissítése” – A cikk tábla frissítését lehet kikapcsolni. Ez csak akkor indokolható, ha nagyon kevés cikket használ a cég, de azokat folyamatosan, nagyon nagy intenzitással forgalmazza. Ekkor felesleges lock-olást építenénk be a rendszerbe, ami extrém forgalom esetén lassítaná a rendszert.
  • „Rendelt/foglalt adatok frissítése” – A rendelt/foglalt/elérhető/gazdálkodási készlet információk frissítése.
    Kikapcsolt állapotban csak az aktuális készletet frissíti a rendszer.
    A bekapcsolása elméletben lassítja az SQL szerver működését abban az esetben, amikor nagyon nagy az előzetes erőforrás (PreResFlow) tábla.
    Ez akkor lehet kritikus, amikor a real-time frissítés is be van kapcsolva. Ugyanis ekkor mind a Stockflow, mind a PreResFlow tábla index állománya be kell, hogy legyen cache-lve a MySQL szerver memóriájában. Különben lelassul a szerver, hiszen minden bizonylatkor számol.
    Ütemezett inkrementális szerviz használatával ezt a szerver terhelést lehet csökkenteni.
  • Raktár-listák használata:
    Tíz darab független listát lehet készíteni explicit módon vagy keresési feltételek megadásával (XML vagy Json formában). A cikkekben ezekre a raktárakra számítja ki a készlet adatokat.
    A listák formátuma: vesszővel, pontosvesszővel vagy tabulátorral elválasztott lista
    pl.: „KP,GYOR”

Bővebben


Rárakódó költségek kezelése – költség eredete beemelés

A Rárakódó költségek képernyő komoly „ráncfelvarrás”-on esett át. A költség eredetét (ahonnan jön a rárakódó költség) ki lehet választani egy bizonylatból (tipikusan bejövő számlából vagy vegyes könyvelésből). Egy számla vagy könyvelési tételt lehet beemelni, és annak a költségét egészben vagy részben lehet ráterhelni az áru tételekre. A rárakódó költség bizonylat tárolja a beemelt bizonylatot (honnan […]

Bővebben


Új funkció: Időszakra lekérhető – napokra lebontott – készlet beszámoló

Egy érdekes, és sok mindenre használható új funkcióval bővült a – már eddig is komplex – készlet beszámoló.

Egy adott dátum tartományra egy gomb nyomásra le lehet kérni úgy a készletet (és a szokásos egyéb kulcs-számokat), hogy a dátum tartomány minden napjára visszamenőlegesen kiszámolja az adatokat. Az „Időszakra …” gombra a program bekér egy dátum tól-ig tartományt, és utána jön a beszámoló: minden napra lekér egy-egy készlet beszámolót a megadott paraméterekkel, és ezeket a nap-cikk-raktár hármasokat jeleníti meg egyszerre. Úgy működik, mintha minden napra lekérnénk egy-egy beszámolót, és összeraknánk egy táblázatba. Természetesen nemcsak az aktuális készletet, hanem a tervezett értékeket (foglalt, elérhető, gazdálkodási, rendelendő) is kiszámolja visszamenőlegesen, mintha azokon a napokon kértük volna le.

Bővebben



A real time pénzügyi, logisztikai ERP rendszerek sajátosságai

A kis- és középvállalatoknál használt modern ERP rendszereknél általában két kulcsszó szokott felmerülni, mint alapvető elvárás: integrált és real-time legyen.

Mit jelent az, hogy real-time?

Ez azt mutatja, hogy minden információ valós időben kerül lerögzítésre, és a rendszerből kinyert információk mindenkor az éppen aktuális állapotokat mutatják. Praktikusan azt, hogy nincsenek vagy csak minimálisak a „feladások”, „modulok közötti átadások”, stb. Ebből is adódik, hogy egy real-time rendszernek mindenképpen integráltnak is kell lennie. De ez fordítva már nem igaz.

Bővebben


Logisztikai funkciók a Flexium-ban

Ahogy említettünk már egy korábbi cikkünkben (A logisztika és az integrált ERP rendszerek kapcsolata), a logisztika területe teljesen átöleli egy cég működését. Ha tanácsadási oldalról nézzük, akkor a logisztikai tanácsadó mindenhez ért a pénzügy, könyvelésen kívül. És ezzel meg is válaszoltuk, hogy egy ERP szemszögéből mi is a logisztika: Minden, kivéve a könyvelés, számvitel.

A Flexium-on belül szorosan véve milyen az alábbi folyamatok (funkciók) tartoznak a logisztikához.

  • Beszerzési folyamatok
    • Ajánlat kérés, ajánlat
    • Több hónapot/hetet átívelő időszakos előrejelzés
    • Szállítói rendelés, visszaigazolás
    • Bejövő szállítólevél
    • Szállítói visszaáru

Bővebben


A logisztika és az integrált ERP rendszerek kapcsolata!

A logisztika az eredeti definíció szerint egy zárt folyamaton belüli felügyelet, amely kiterjedhet a munkaerőre, termékekre, s szinte bármire, ami a termeléshez közvetlen, vagy közvetett módon köthető. Ez egy olyan tudomány, amely óriási tapasztalatot, koncentrációskészséget és természetesen tudást feltételez. A kis- és közép-vállalatoknál ez a terület főleg az anyagmozgatást fedi le: szállítás, raktározás, anyag-összekészítés (komissió), stb. De közben ehhez a területhez közvetlenül kapcsolódik a teljes beszerzési és értékesítési folyamat is kezdve az értékesítési ajánlat adástól egészen a tömeges számlázásig. És természetesen nem szabad elfelejteni a gyártásról sem.

Így tágabban értelmezve egy kereskedő és/vagy gyártó cégnél a könyvelési és pénzügyi feladatokon kívül szinte minden többé-kevésbé logisztika egy integrált vállalatirányítási rendszerben.

Bővebben


Elvárások és logisztikai feladatok az új ügyviteli rendszer bevezetése során!

Ahogyan azt előző cikkünkben említettük, az ügyviteli rendszer bevezetése alkalmával kiemelten nagy szerep jut az előkészületeknek, s a megfelelő információk beszerzésének. Ugyanakkor a rendszert bevezető partnernek is lehetnek elvásásai az ügyféllel szemben, sőt, a hatékony bevezetéshez kell hogy legyenek. Ilyen elvárás az állandó konzultáció, s az, hogy az ügyfél a kezdetektől fogva szerves részét képezze a bevezetési folyamatnak. Csak ebben az esetben lehet az eredmény kiváló, ugyanis a bevezetés nem bízható kizárólag a partnerre.

Bővebben