Flexium ERP > Hírek > Marketing > Elvárások és logisztikai feladatok az új ügyviteli rendszer bevezetése során!

Elvárások és logisztikai feladatok az új ügyviteli rendszer bevezetése során!

Ahogyan azt előző cikkünkben említettük, az ügyviteli rendszer bevezetése alkalmával kiemelten nagy szerep jut az előkészületeknek, s a megfelelő információk beszerzésének. Ugyanakkor a rendszert bevezető partnernek is lehetnek elvásásai az ügyféllel szemben, sőt, a hatékony bevezetéshez kell hogy legyenek. Ilyen elvárás az állandó konzultáció, s az, hogy az ügyfél a kezdetektől fogva szerves részét képezze a bevezetési folyamatnak. Csak ebben az esetben lehet az eredmény kiváló, ugyanis a bevezetés nem bízható kizárólag a partnerre.

A folyamathoz nélkülözhetetlen az ügyfél, aki a konzultációk során, időről-időre aktív részese a munkának. Ez többek között azért is fontos, mert az ügyfél elvárásai az ügyviteli rendszer bevezetése során változhatnak. Ilyen esetben a folyamatot végző partnernek rugalmasnak kell lennie az új változásokat illetően, ami sokszor a logisztikai feladatok átformálásában nyilvánul meg. A projektmenedzsmentnek ebben az esetben is hatékonyan kell működnie, s a megfelelő logisztika mellett, szükség van a felsővezetés támogatására is.

Emellett fontos tudni, hogy a rendszer bevezetése csak egy folyamat. Gondolni kell a leendő felhasználókra is, s fel kell mérni a velük kapcsolatos tényezőket, s többek között azt, hogy a bevezetést követően milyen mélységű oktatásra lesz szükségük. Ez természetesen változó lehet, éppen ezért fontos a viszonyok feltérképezése. Az oktatástól nagyban függ az is, hogy az ügyviteli rendszert a leendő felhasználók milyen szívesen használják majd. Persze ezt befolyásolja maga a rendszer is, az ergonómiája, átláthatósága stb.