Flexium ERP > Hírek > Marketing > Mi a CRM rendszer és miért van rá szükség? – I.

Mi a CRM rendszer és miért van rá szükség? – I.

Az ERP rendszerek után érdeklődők sok esetben találkozhatnak a CRM rövidítéssel, azonban a fogalom körül még manapság is meglehetősen sok a tisztázatlan kérdés. Sokan a CRM kifejezést egyenértékűnek tartják az ERP rövidítéssel, pedig két különböző területről van szó! A CRM rendszer része (egy külön modulja) lehet egy integrált ERP rendszernek, de attól függetlenül is működhet.

Hogy mi is a CRM? A CRM rendszerek olyan ügyfélkapcsolat kezelő szoftverek, amelyek elsődleges célja, hogy elősegítsék a megfelelő kommunikációt a cég és a megrendelők, beszállítók, illetve vásárlók között. Egy kiválóan működő CRM rendszer minden adatot egy helyen kezel, s az egyes adatok kapcsán bizonyos tevékenységeket is nyomon követ. A CRM rendszerből természetesen az eltárolt adatok előhívhatóak, s tökéletesen felhasználhatóak marketing célokra, de természetesen számtalan hasznos következtetés is levonható belőlük. Nem kérdéses tehát, hogy a CRM rendszer egy meglehetősen hasznos eszköz, azonban sokakban felmerülhet a kérdés, hogy mikor érdemes használatba venni és megéri-e egyáltalán?

A CRM rendszerek létjogosultsága épp ez imént említett tényezők miatt megkérdőjelezhetetlen, azonban egyáltalán nem mindegy, hogy milyen céghez, milyen rendszert párosítunk, ugyanis egy rossz döntés meglehetősen nagy befolyással lehet a cég hatékony működésére.

A kérdést több szemszögből is meg kell közelíteni, ugyanis számtalan tényező előre jelezheti a CRM-re való igényt, s ezeket a tényezőket következő cikkünkben alaposan górcső alá is vesszük.

Amennyiben további információkra van szüksége az ERP és CRM rendszerekről, kérjük, böngésszen a weboldalunkon, ugyanis nálunk mindent megtalál a vállalatirányítás kapcsán!