A jelenlegi gazdasági folyamatokat figyelembe véve a vállalat vezetése úgy döntött, hogy a Flexium árakat ezentúl Euro-ban publikáljuk. Ezt az teszi lehetővé, hogy a magyar adójogszabályok megengedik az eurós elszámolást így a számlázást is. Így ezentúl tisztelt ügyfeleinknek Euróban kiállított számlát küldünk.
Ezáltal nem lesz szükség a gazdasági makrokörnyezet változásai miatt folyamatosan változtatni az árlistánkban […]
Az értékesítési/beszerzési és egyéb (logisztikai) bizonylatokon két szöveges megjegyzés mező is rendelkezésre áll a „Megjegyzések tételek felett/alatt” részen. Ide eddig is lehetett több-soros megjegyzéseket megadni.
Az új fejlesztéssel előre feltöltött megjegyzés sablonokból lehet választani, majd a beemelt megjegyzést utána még szabadon lehet szerkeszteni.
A működése hasonló a már ismert „Napló bejegyzés” sablonhoz.
A sablonok (Logisztika / Kód-definciók […]
Társadalmi egyeztetésre megjelent a régen várt GINOP-3.2.2-es pályázat (Vállalati komplex infokommunikációs és mobilfejlesztések, felhőalapú online üzleti szolgáltatások terjesztésének támogatása). A pályázati dokumentáció itt található: https://www.palyazat.gov.hu/node/59669
Ez a pályázat közvetlenül támogatja a magyar kis- és középválllatokat a komplex vállalatirányítási rendszerek beszerzésében és üzemeltetésében.
Műszakilag nagyon hasonlít a régebbi folyamatmenedzsment pályázatokra (pl. KMOP-2011-1.2.5), ezért számunkra ismerősek az elvárások.
A társadalmi egyeztetés megindítása azt jelenti, hogy várhatóan néhány héten belül (valószínűleg szeptember végén) kiírják a.
A tervezet szerint november 2-től lehet benyújtani az igényeket.
Mint sokunk számára ismert, az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKÁER) kiforratlansága miatt rendszeresen (1-2 havonta) változik az elektronikus interfész, amivel a vállalatirányítási rendszerek kommunikálni képesek a központi EKÁER rendszerrel.
Szerencsére a Flexium EKÁER modul fejlesztésének már kezdeti szakaszában (2014 decemberében) nyilvánvaló volt számunkra, hogy informatikailag milyen kiforratlan az EKÁER. Illetve az is, hogy a merev szabályoknak és az informatikaileg korrektnek tűnő kidolgozásnak nincs sok közük a a valósághoz (értsd a KKV szektorban szükséges rugalmassághoz és komplexitáshoz). Így már a kezdetektől úgy terveztük meg a rendszert, hogy minden kommunikációt letárolunk EKÁER-számonként összegyűjtbe. Ez konkrétan azt jelenti, hogy minden Flexium-ból küldött üzenet teljes tartalmát letároljuk, és mellé archiváljuk a válasz üzenetet is. Mind sikeres, mind sikertelen kérés esetén.
A közelmúltban felröppent a hír, amely szerint az adóhatóságok az ellenőrzéseik során januártól a vállalatirányítási rendszerekbe is teljes körű betekintést nyerhetnek, s azon belül szinte bármilyen műveletet lebonyolíthatnak. Ettől a hírtől természetesen több cég is megijedt, azonban ha alaposabban is megvizsgáljuk az új törvénymódosítást, könnyedén észrevehetjük, hogy ez a vállalatirányítási rendszereket használó cégek esetében pozitívum. Hogy miért?
Ahogyan számtalan egyéb folyamat, úgy a hatékony szoftveres vállalatirányítás is Nyugaton kezdte el először bontogatni a szárnyait. Így az első sikeres vállalatirányítási rendszerek ott jelentek meg, s a fejlődésük azóta is töretlen. Az USA területén kivételesen nagy kereslet van a minőségi ERP rendszerekre, azonban ez a régió nagyban különbözik az európai piactól. Nincs ez másként a használatban lévő platformok kapcsán sem.
Míg hazánkban a nagyobb vállalatok is leggyakrabban Windows rendszereket használnak, addig nyugaton a Macintosh alapú rendszerek is elterjedtek, így alapkövetelmény, hogy a „vállalatirányítási rendszer angolul” is tudjon, no és kompatibilis legyen az ott használt operációs rendszerekkel. A Flexium vállalatirányítási rendszer esetén a megfelelő kompatibilitás nem kérdéses, ugyanis rendszerünk bármely platformon biztossággal használható.
Az ERP rendszerek bevezetésénél általános problémát szokott okozni a bérlés, illetve a licenc vásárlás kérdésköre. Ez nem is csoda, ugyanis a vásárlásnak és a bérlésnek is megvannak az egyedi sajátosságai, amelyek pozitív és negatív hatással is lehetnek egy adott cégre, vállalkozásra. Alapvetően elmondhatjuk, hogy mindkét lehetőség megbízhatóan és biztonságosan használható, így a döntést az egyedi igények és természetesen az anyagi ráfordítás mértéke határozza meg.