Előző cikkünkben alapvető információkat osztottunk meg az ügyviteli szoftverek bevezetésével kapcsolatos legfontosabb tényezőkről, s megemlítettük azt is, hogy a minőségi bevezetéshez nélkülözhetetlen egy jól képzet projektmenedzser. A projektmenedzser legfőbb feladata pedig a megfelelő kommunikáció, egyrészt a bevezetést végző cég felé, másrészt a saját cég alkalmazottai felé. Az alkalmazottak befogadási hajlama is nagyban függ attól, hogy a projekt vezetője miként kommunikál, s megfelelően tájékoztatja-e a végfelhasználókat az esedékes változásokról, s azok pontos idejéről.
A hiedelmekkel ellentétben, egy új ERP rendszer bevezetése egyáltalán nem egyszerű feladat. Ezt a folyamatot számtalan tényező bonyolítja, ugyanakkor az optimális bevezetés sikeres lehet, persze a megfelelő feltételek mellet. Az ERP rendszerek nem csak hagyományos szoftverek. Beleolvadnak az egyes cégek további életébe, s nagy hatással vannak a működésükre, ahogyan a projekt-vezetést, úgy az eredmények követését illetően is. Lássuk, milyen feltételei vannak egy ERP hatékony bevezetésének, s hogyan oldható meg optimálisan a feladat: