A kis- és középvállalatoknál használt modern ERP rendszereknél általában két kulcsszó szokott felmerülni, mint alapvető elvárás: integrált és real-time legyen.
Mit jelent az, hogy real-time?
Ez azt mutatja, hogy minden információ valós időben kerül lerögzítésre, és a rendszerből kinyert információk mindenkor az éppen aktuális állapotokat mutatják. Praktikusan azt, hogy nincsenek vagy csak minimálisak a “feladások”, “modulok közötti átadások”, stb. Ebből is adódik, hogy egy real-time rendszernek mindenképpen integráltnak is kell lennie. De ez fordítva már nem igaz.
A vállalatirányítási rendszerek manapság már összetett és univerzális megoldást kínálnak minden olyan cég számára, aki a legkülönfélébb információkat egy helyen szeretné látni, s könnyedén szeretné kezelni azokat. Egy ilyen rendszer egyik alap pillére a pénzügyi modul, mely természetesen szorosan integrálódik a könyvelési modullal. A pénzügyi modul általános feladata a partner folyószámla, azaz a vevői követelések és a szállítói tartozások nyilvántartása.
Rendkívül fontos, hogy ezen adatok kezelése valóban zökkenőmentesen történjen, és mindig naprakész (real-time) adatok álljanak rendelkezésre. Természetesen a pénztári, illetve banki tranzakciók lebonyolítása is ennek a modulnak a feladata.