Előző cikkünkben pillanatképet alkottunk a CRM rendszerek fogalmáról és fontosságukról, most azonban részletesebb tanácsokkal látjuk el olvasóinkat a CRM rendszerek bevezetésének lehetséges okairól!
Amikor a vezetői információs rendszerek (a “VIR” az “ERP” magyarosítása) bevezetésének okairól beszélünk, számtalan szempontot figyelembe kell vennünk. Ezek a szempontok egytől-egyig a cég hatékony működésére vezethetőek vissza, s ebbe a körbe, szinte minden beletartozik. Köztudott tény, hogy a CRM rendszerek által gyűjtött adatok marketingtevékenységekre is kiválóan alkalmasak, így egy hatékonyan használt CRM nagyban meglendítheti az eladásokat és megrendeléseket. Különböző vásárlói csoportok, személyre szabott ajánlatokkal célozhatóak meg, s így a marketing tevékenység nagyobb számú konverzióhoz vezethet.
Az ERP rendszerek után érdeklődők sok esetben találkozhatnak a CRM rövidítéssel, azonban a fogalom körül még manapság is meglehetősen sok a tisztázatlan kérdés. Sokan a CRM kifejezést egyenértékűnek tartják az ERP rövidítéssel, pedig két különböző területről van szó! A CRM rendszer része (egy külön modulja) lehet egy integrált ERP rendszernek, de attól függetlenül is működhet.
Nem kérdéses, hogy az ERP és CRM rendszerekre manapság a vállalatirányítás területén egyre nagyobb szükség van, ugyanis a folyamatok felgyorsultak, s a tranzakciók száma esetenként a több ezret is elérheti napi szinten. Éppen ezért fontos ismerni a két rendszer közötti különbségeket!