Nem kérdéses, hogy az utóbbi időben a CRM rendszerek egyre elterjedtebbek, s ez nem is csoda, ugyanis a pillanatnyi gazdasági helyzet igényli a minőségi kidolgozású, hatékony rendszereket, amelyek nélkül napjainkban elképzelhetetlen a vállalatirányítás. Ez várhatóan a 2014-es évre még inkább igaz lesz ugyanis a cégek érezhetően egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy a leendő vásárlóikat és ügyfeleiket egyenként megszólítsák, méghozzá személyre szabott ajánlatokkal.
Előző cikkünkben pillanatképet alkottunk a CRM rendszerek fogalmáról és fontosságukról, most azonban részletesebb tanácsokkal látjuk el olvasóinkat a CRM rendszerek bevezetésének lehetséges okairól!
Amikor a vezetői információs rendszerek (a “VIR” az “ERP” magyarosítása) bevezetésének okairól beszélünk, számtalan szempontot figyelembe kell vennünk. Ezek a szempontok egytől-egyig a cég hatékony működésére vezethetőek vissza, s ebbe a körbe, szinte minden beletartozik. Köztudott tény, hogy a CRM rendszerek által gyűjtött adatok marketingtevékenységekre is kiválóan alkalmasak, így egy hatékonyan használt CRM nagyban meglendítheti az eladásokat és megrendeléseket. Különböző vásárlói csoportok, személyre szabott ajánlatokkal célozhatóak meg, s így a marketing tevékenység nagyobb számú konverzióhoz vezethet.
Az ERP rendszerek után érdeklődők sok esetben találkozhatnak a CRM rövidítéssel, azonban a fogalom körül még manapság is meglehetősen sok a tisztázatlan kérdés. Sokan a CRM kifejezést egyenértékűnek tartják az ERP rövidítéssel, pedig két különböző területről van szó! A CRM rendszer része (egy külön modulja) lehet egy integrált ERP rendszernek, de attól függetlenül is működhet.