Mi a CRM rendszer és miért van rá szükség? – II.
Előző cikkünkben pillanatképet alkottunk a CRM rendszerek fogalmáról és fontosságukról, most azonban részletesebb tanácsokkal látjuk el olvasóinkat a CRM rendszerek bevezetésének lehetséges okairól!
Amikor a vezetői információs rendszerek (a „VIR” az „ERP” magyarosítása) bevezetésének okairól beszélünk, számtalan szempontot figyelembe kell vennünk. Ezek a szempontok egytől-egyig a cég hatékony működésére vezethetőek vissza, s ebbe a körbe, szinte minden beletartozik. Köztudott tény, hogy a CRM rendszerek által gyűjtött adatok marketingtevékenységekre is kiválóan alkalmasak, így egy hatékonyan használt CRM nagyban meglendítheti az eladásokat és megrendeléseket. Különböző vásárlói csoportok, személyre szabott ajánlatokkal célozhatóak meg, s így a marketing tevékenység nagyobb számú konverzióhoz vezethet.
Emellett a CRM rendszerek alapvető funkciója a minőségi kommunikáció biztosítása, s ez egy jól kivitelezett rendszer esetében bármilyen formában elérhető. Az ügyfelek összes elérhetősége eltárolódik, így az adatok pillanatok alatt felhasználhatóak. Továbbá a feleslegesen ismétlődő folyamatok elkerülése miatt is indokolt lehet a CRM rendszerek bevezetése, ugyanis a bevezetés után már nem történhet meg az, hogy több kereskedő is felkeres egy ügyfelet, vagy épp egyetlen kereskedő sem keresi fel a potenciális vásárlót.
Ugyanakkor időigényes jelentéskészítés, vagy nehézkes adatkinyerés esetén is javasolt egy kiválóan működő CRM rendszer bevezetése, mivel egy minőségi rendszerben az adatok egy helyen tárolódnak el, s azonnal felhasználhatóak a legkülönfélébb célokra!