Ügyviteli rendszer váltása II.
Előző cikkünkben az ügyviteli rendszerek és az országhatárok közötti kapcsolatról beszéltünk, most azonban más vizekre evezünk!
Ahogyan azt említettük, a vállalatirányítási rendszer váltását számtalan tényező befolyásolhatja, s ilyen a megnövekedett hardverigény is. Furcsának tűnhet, azonban valóban fontos szempont, ugyanis sok helytelenül fejlesztett rendszer állandó hardverigény növekedést mutat, amit a cégek sokszor nem képesek követni. Ilyenkor a váltás mindenképp indokolt, mivel a nagy hardverigény veszélyeztetheti a cég megfelelő működését.
Ugyanakkor, a váltás fontos lehet abban az esetben is, ha az ügyviteli rendszer felülete elavult, s az új munkatársak csak nehezen tanulnak bele a kezelésébe. A korszerűtlen ergonómia furcsának és sokszor logikátlannak tűnhet, ami hibalehetőségekhez vezet, így a váltás létjogosultsága megkérdőjelezhetetlen.
Nincs ez másképp akkor sem, amikor a vállalatirányítás a központtól távol történik. Ha az utazó munkatársak nem érik el az ügyviteli rendszert, a munka akadozik, s ez mindenképp előnytelen a cég számára. Ebben az esetben jó megoldást nyújthatnak a felhő alapú rendszerek, amelyek a világ minden pontjáról elérhetőek. A felhő alapú szolgáltatásokon túl, fontosak a különböző segédprogramok is. Amennyiben az ERP rendszer használata mellett már túl sok van belőlük, indokolt lehet egy új, integrált rendszer bevezetése. Ugyanakkor, a meglévő rendszer frissítésein is fontos elgondolkodni, ugyanis ha a frissítések túl sokba kerülnek, érdemes egy új, olcsóbb megoldást keresni.
Összességében tehát, ha az ügyviteli rendszer nem elégíti ki az új üzleti környezetben elvárt igényeket, érdemes minél előbb elgondolkodni a váltáson!