Mi a különbség a vállalatirányítási rendszer és a CRM rendszer között?
Nem kérdéses, hogy az ERP és CRM rendszerekre manapság a vállalatirányítás területén egyre nagyobb szükség van, ugyanis a folyamatok felgyorsultak, s a tranzakciók száma esetenként a több ezret is elérheti napi szinten. Éppen ezért fontos ismerni a két rendszer közötti különbségeket!
Amikor ERP rendszerekről beszélünk, valójában a vállalatirányítási rendszerek szoftvereire gondolunk, ugyanakkor, az ERP önmagában a vállalatirányítás elméletét is takarja. A vállalatirányítási rendszerek alapjául a számlázó szoftverek szolgálnak, de természetesen egy vállalatirányítási rendszer ennél jóval nagyobb területet fed le. Fontos továbbá, hogy a különböző területek minden esetben integráltak, vagyis az egységek szorosan kapcsolódnak egymáshoz, megkönnyítve így az adatkezelést és az adatrögzítést. A vállalatirányítási rendszerek esetében számtalan kisegítő lehetőséggel találkozhatunk, amelyek minden esetben külön célokat hajtanak végre, s mindezt az imént említett, integrált módon!
Ezzel ellentétben az ügyfél kapcsolat menedzsment, vagyis a CRM rendszerek, az ERP rendszerek különálló részét képezik. Fontos tudni, hogy a CRM rendszerek önmagukban is kiváló lehetőséget jelenthetnek, azonban az ERP rendszerekkel integrálva tökéletes vállalatirányítást biztosíthatnak. A CRM rendszerek elsődleges és egyben legfontosabb feladata a rendszert használó cég és az ügyfelek közötti kommunikáció sikerének biztosítása. Nem kérdéses, hogy az üzleti kommunikációnak óriási szerep jut egy cég, vagy vállalkozás fejlődésében, s a CRM rendszerek ehhez nagyban hozzájárulhatnak!