Az EKÁER (Elektronikus Közúti Áruforgalmi Ellenőrzési Rendszer) célja a közúton szállított áruk nyomon követése, ezzel biztosítva az átláthatóságot és a jogszabályi megfelelést. Az EKÁER bejelentési kötelezettség teljesítése sok adminisztrációval járhat, azonban ERP rendszerünk ezt teljes mértékben automatizálja. A modul segítségével a felhasználóknak nem szükséges manuálisan belépniük az EKÁER webes felületére, mivel minden szükséges művelet a háttérben zajlik, így jelentős idő- és erőforrás-megtakarítást eredményez.
Automatikus EKÁER Bejelentés #
A rendszer lehetővé teszi az EKÁER-számok automatikus igénylését és kezelését, amely jelentősen megkönnyíti a nagy volumenű szállítmányokat kezelő vállalatok működését. A szállítás során a rendszer a háttérben automatikusan tölti fel az EKÁER rendszerbe a szükséges adatokat, beleértve a felrakodási és lerakodási időpontokat is. Ezzel biztosítható, hogy minden szállítmány pontosan nyomon követhető legyen, minimalizálva az emberi hibák lehetőségét.
A beállításoktól függően a rendszer az értékesítés bizonyos pontjain automatikusan elvégzi az EKÁER-rel kapcsolatos feladatokat. Például kiszállításkor a rendszer automatikusan rögzíti a szállítmány adatait, majd az EKÁER szám beszerzését követően, a szállítási visszaigazoláskor automatikusan feltölti a felrakodási és lerakodási adatokat, végül pedig lezárja az EKÁER dokumentumot.
Paraméterezhetőség #
A rendszer rugalmasan paraméterezhető annak érdekében, hogy az egyes cégek saját folyamataikhoz igazíthassák a működését. Beállítható például, hogy az EKÁER szám igénylése és feltöltése milyen bizonylatok alapján történjen. Lehetőség van arra is, hogy a komissiózás vagy csomagolás során az EKÁER bejelentés már automatikusan megtörténjen, így a szállítólevél elkészültekor a szállítmány azonnal útnak indulhat. A rendszer a szállítólevélre automatikusan rányomtatja az EKÁER számot, amely így mindig elérhető a fuvarozók számára.
Módosítások és Naplózás #
A rendszer támogatja az EKÁER adatok módosítását is, amennyiben szükséges. A felhasználók meghatározhatják, hogy milyen esetekben kívánnak módosítást végrehajtani, és ehhez előre definiált módosítási okokat rendelhetnek hozzá. A rendszer minden módosítást naplóz, így a teljes folyamat nyomon követhető és visszakereshető. Minden szerverkommunikáció rögzül, ezáltal biztosítva van, hogy egy esetleges hiba esetén bizonyítható legyen a kommunikáció és az adatátvitel helyessége.
Egyéb Funkciók #
Automatikusan kezeljük a súly- és értékhatárokat, amely alapján eldönthető, hogy szükséges-e EKÁER bejelentés az adott szállítmányra. Amennyiben a vállalat úgy kívánja, ez a funkció ki is kapcsolható, így minden bizonylat bejelentésre kerül, függetlenül a súly- és értékhatároktól.
A jogszabályi előírásoknak megfelelően a rendszer az előző év végi árfolyamot használja a számításokhoz. Az EKÁER modul teljes mértékben integrálódik a cikktörzzsel, így az egyes cikkekhez automatikusan hozzárendeli a VTS-számokat és a súlyadatokat. A szállítmányozási adatok kezelése is teljes körű, beleértve a járművek és vontatmányok rendszámait, valamint a szállítmányozó cég adatait.
Összegzés #
A Flexium ERP EKÁER modulja jelentősen leegyszerűsíti az EKÁER-rel kapcsolatos adminisztrációt, automatizálva a bejelentési folyamatokat. A rendszer biztosítja a folyamatos jogszabályi megfelelést, minimalizálja az emberi hibák lehetőségét, és lehetővé teszi a szállítási folyamatok gyorsabb és hatékonyabb lebonyolítását. Az EKÁER-rel kapcsolatos naplózás és módosítási lehetőségek biztosítják, hogy minden adat transzparens és ellenőrizhető maradjon, így a vállalatok teljes mértékben kontroll alatt tarthatják szállítmányozási folyamataikat.